Faderskapets dag

Hej! Jag vill börja med att hälsa mig själv välkommen till bloggvärlden. Sedan tänkte jag berätta vad helgen har bestått av.

Fredag: var det Fifa-turnering hos Filip, mina motståndare var bortsett från Jensa, Micke, BG, Foca och Filip inga alls. Det var väldigt roligt, jag slutade på en andraplats efter att ha spelat en olidligt spännande final emot Jens som tursamt, självklart, vann med 6-0.

Lördag: Även denna dag spenderdes hos Filip. Eftersom Fredagen blev så sen så fick jag inte på mig kläderna förräns klockan hade slagit 16.33 ungefär. Då var det dags för frukost. Det blev, för ovanlighetens skull när jag är med Ummer, en pizza på Vi & Ni med Matilda och så småningom Emil. Jag och Emil blev sugna på att gå på krogen men efter ett antal timmars försök i att få tag på Mr. Branzell, som skulle höra av sig (!?), så struntade vi i det. Kvällen spenderades som sagt hos Filip. Idag var det dock ett kvinnligt sällskap som utgjordes utav Lisa, Maria och Matilda. Vi såg på Taken, som var jätte bra, och busade och pratade en del.

Söndag: Jag vaknade av att Filip tände lampan i taket... blev då mindre glad och drog täcker över huvudet och låtsades sova i ren protest. När klockan började närma sig 12 så ringde pappa, vi skulle nämligen gå på stan idag, och sa att han var på väg. Pappa och jag köpte lite kläder till våran Madeira-resa (golftävling) som går av stapeln på Tisdag och även lite kläder så att vi ska klara av vintern som tyvärr har kommit nu. Skönt att slippa stå och frysa arslet av mig varje morgon i väntan på bussen nu! Sedan bjöd jag min käre far på en fars dag-fika. För övrigt finns det nog ingen som är mer stressad på stan än min pappa, om man provar ett plagg och spenderar mer än en minut framför spegeln så blir han väääldigt stressad! "Dom sitter fortfarande bra, precis som jag sa åt dig för 10 minuter sedan" sa han bl a till mig. Men man har ändå kul med honom, idag var egentligen anledningen till att pappa skulle gå på stan att han skulle köpa sig ett par byxor.. han hittade ett par som han köpte men sedan när vi kom hem så låg dom inte i påsen, de hade tydligen ramlat ur och eftersom pappa inte är ett stort fan av att gå på stan så dröjer det nog innan han får ett par nya byxor.




Kan summera med att säga att det var en riktigt skön och lugn helg!

Bye

Kommentarer
Postat av: Foca : )

Jag nöter som fan inför nästa fifa kväll x)

2008-11-09 @ 23:40:06
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en trevlig helg! :)

2008-11-09 @ 23:50:28
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: lisathequeen

hejoch hjärtligt välkommen till bloggens värld jag är så glad att ha dig här!Tjarå vihörs!::):) (på blogg)

2008-11-10 @ 09:30:53
URL: http://lsiaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

BRA BLOGG! Duktigt du är :)

2008-11-10 @ 13:13:27
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Matilda

// Matilda & Maria

2008-11-10 @ 13:13:43
URL: http://matildafiona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0