Hemkommen

Nu har jag alltså kommit hem ifrån Madeira. Kom hem kl 00 inatt någon gång och kände då att jag var tvungen att ta ledigt en dag till ifrån skolan.

Pappa och jag slutade på en sjätteplats utav tio i finalen. Min axel, som jag skadade för två veckor sedan, gjorde så att jag inte kunde svinga så bra och att det gjorde ont varje gång jag slog. Det var väldigt surt men jag har kommit fram till att det är ganska skönt att ha något att skylla på också, haha! Kan ju utan tvekan säga att vi hade krossat allt motstånd om jag varit frisk ;)

Det var förvånadsvärt mycket trevligt folk där, i stort sett alla som var med i finalen var trevliga och framförallt Fredrik och Knappen som jag spenderade mestadels av min tid på Madeira med. Fredrik gav mig ett förslag på sommarjobb nästa sommar, på SSAB där han jobbar, som var ganska intressant då lönen skulle vara en bra inkomstkälla till min resekassa! Ska ju till och börja med upp till Base Camp på Mount Everest som det ser ut just nu.

Det var väldigt spridd ålder och stil på folket i finalen, vissa var adliga, vissa var bönder, några var försäljare osv. En del kom från skåne och en del från norrland och alla hade som sagt spridda åldrar. Detta skriver jag bara för att påpeka att det inte bara är rika pensionärer som spelar golf ;D

Vädret var väldigt bra nere i Funchal, där vi bodde. Men golfbanorna som vi spelade på låg på ca 500 meters höjd och där uppe var det ofta molnigt och väldigt skiftande väder. Det regnade dock aldrig så ska inte klaga, men det blev ganska kallt allt spela golf ena dagen när det var blåsigt och endast 9 grader varmt när vi var som högst upp på ön.

Måste förresten berätta att min pappa har gjort det igen. För det första så tog han inte med sig våran digitalkamera utan han tog med våran jättegamla kassa kamera då han tycker att  "sånt där digitalt skit aldrig fungerar". När jag hade kommit över det så var det i alla fall dags för den första rundan. Pappa tog jättemånga kort på den enormt vackra utsiken och banan och även på mig när jag slog osv. Då gjorde det inte så mycket att han hade glömt digitalkameran tänkte jag.  Efter den tredje dagens rundor när vi hade kommit hem så stod jag och borstade tänderna när pappa ropade från sovrummet. "Dennis, jag tror att du kommer bli ganska arg nu..." Jag förstod direkt vad det var och blev inte direkt glad när pappa berättade att det inte var någon film i kameran!!!!!! "Men gud vad bra det är med en "riktig" kamera som du sa pappa" sa jag då med lagom dryg ton. Menmen, vi tog i alla fall ganska många kort de resterande dagarna.

Det känns skönt att komma hem, har saknat alla men det hade inte gjort nått att stanna en vecka till och spela golf eller bara ligga och glassa på hotellet. Fast då hade jag haft ännu mer att ta igen i skolan, men det hade varit värt det!

I morgon ska jag börja träna fotboll igen och det känns jävligt kul! Har varit skadad mer eller mindre under de senaste tre månaderna ungefär så är sjukt sugen nu.

Orkar inte skriva mer om resan nu, kanske blir lite till i morgon.

Oj vilket tråkigt inlägg det här blev, haha!

Nu ska jag ställa mig i duschen och sedan blir att att sova i några timmar innan det är dags för skola igen, weei!

Sleep tight

Kommentarer
Postat av: Lina

Erkänn det var mig du saknat! ;)

2008-11-20 @ 14:30:46
Postat av: Anonym

Fin uppsats du har skriivt!

2008-11-20 @ 18:01:16
Postat av: Dennis

jaa självklart var det dig jag saknade Lina!

2008-11-20 @ 20:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0